Albert Renger Patzsch

Albert Renger Patzsch (Iunie 22, 1897 – Septembrie 27, 1966) a fost un fotograf german asociat cu Obiectivitatea Noua. Aceasta a fost o mișcare în arta Germana în anii 1920 ca o reacție împotriva expresionismului. Renger-Patzsch s-a născut în Würzburg și a început să facă fotografii la vârsta de doisprezece ani. După serviciul militar în Primul Război Mondial, a studiat chimia la Colegiul Tehnic din Dresda. La începutul anilor 1920, a lucrat ca fotograf de presă pentru Chicago Tribune înainte de a deveni liber profesionist. A avut prima expoziție de muzeu în anul 1927. Cartea sa cea mai cunoscută Die Welt ist Schon (Lumea este frumoasă) 1928, este o colecție de o sută de fotografii în care formele naturale și industriale ale obiectelor produse în masă sunt prezentate cu claritatea unor ilustrații științifice. La fel ca și Edward Weston în Statele Unite ale Americii, Renger-Patzsch credea că valoarea fotografiei consta în capacitatea sa de a reproduce textura realității, reprezentând esența unui obiect. El a scris: “Secretul unei bune fotografii, care, ca o operă de artă, poate avea calități estetice este realismul ei”. Printre lucrările sale din 1920 se numără Echeoeria (1922) și Capul lui Viper (circa 1925). În anii 1930 Renger-Patzsch a făcut fotografii pentru industrie si publicitate. Arhivele sale au fost distruse în timpul celui de-al doilea Război Mondial. În 1944 sa mutat la Wamel, Möhnesee, unde a trăit restul vieții sale.

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/fd/2e/4f/fd2e4f2985687649a41a8109521d7b06.jpg

„Indiferent de subiectul fotografiei, se poate crea un efect armonios printr-o compozitie echilibrata bazata pe nimic altceva decât o relatie buna a negrului cu albul.” Andreas Feininger, Fotograful Creator
Dupa cum spune si Andreas Feininger, Albert Renger Patzsch reuseste sa creeze prin intermediul compozitiei si contrastului dintre
alb si negru un efect armonios in fotografiile sale, oferindu-le un aspect asemănator picturilor cubiste de la începutul secolului al XX-lea. Prin aceste structuri industriale germane ale anilor 1947-1956, fotograful a reprezentat esența unui obiect cu ajutorul liniilor si formelor geometrice. Putem compara de asemenea fotografiile lui Renger Patzsch cu fotogrfia documentara a marelor metropole europene de la mijlocul secolului al XIX-lea unde fotografi precum Edouard-Denis Baldus (1813-1889) si Delmaet şi Durandelle au fost martorii respectivelor schimbari arhitecturale.
În fotografiile sale acesta surprinde forma exacta, detaliata a subiectului, fapt care reflectă pasiunea lui Renger-Patzsch pentru știinta. De asemenea „fotografiile nu au fost create cu intentii artistice, in cazul fotografiilor industriale primând informatia obiectivă”. – Matei Bejenaru, Istoria Fotografiei, Editura ARTES, pag.72

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s