Proiect Plastic

Proiect: Plastic sau Conservare
Locatia: Iasi, Galeria apArte, Codrescu Teodor nr. 1700479 Copou
Data: Mai 2017
Marius Geangu / Anul 2 / Foto-Video

Fiind inspirat de către artistul american Edward Kienholz (artist de instalație și sculptor), am început proiectul Plastic sau Conservare în ideea de a prezenta publicului, consumul de obiecte în societate, mai precis consumul de mașini destinate transformării energiei  în lucru mecanic. În anul 1977, pe baza obiectelor găsite prin magazinele de antichitați ale oamenilor, Edward Kienholz face următoarea afirmație: ”Chiar încep sa înteleg fiecare societate doar căutând prin magazinele sau piețele de vechituri. Este o forma de educație si orientare istorică pentru mine. Pot să vad o multitudine de idei în ceea ce este aruncat de către o cultură.”
Plecând de la aceasta afirmație si până la obiectul expus, în acest proiect, există o narativitate atât personală cât și generală, prin faptul că suntem victime ale consumului excesiv de materiale, de obiecte, iar cu timpul aceste elemente specifice stilului de viată al fiecarui individ capătă autenticitate, prin simplul fapt că nu le dăm o importanța așa mare decât după distrugerea sau pierderea acestora (spre exemplu plasticul care este format din componente organice semi –sintetice, poate rezista zeci de ani dacă nu este deformat sau distrus de către om prin diferite procese fizice sau chimice).
În acest proiect am vrut să surprind un moment în care o actiune fara intentie asupra unui obiect poate avea o semnificație artistică în urma deformarii acestuia, prin faptul ca el devine un simbol pentru prezent și trecut, creat și distrus. Obiectul de față este un obiect asupra căruia timpul si-a lăsat amprenta, obiect prin care sunt exprimate atât momentele frumoase cât și angoasele omului, mai precis a acțiunilor sale.
Lângă acest exponat se pot vedea trimiterile către trecut prin simpla narativitate ce ilustreaza un punct de început și un punct de final, acest ciclu având probabilități de a continua la nesfârșit.
Așadar în ciclitatea acestor imagini, acceptarea raportului unui eveniment este mai importantă decât evenimentul în sine (William H. Ivins Jr.).  Fiecare imagine reprezinta o ilustrare a realului. Conservarea materialului nu mai este posibilă dacă acesta este aruncat sau distrus iar dovada cum că acesta a fost creat si folosit nu exista. Am ales ca prin conservarea si expunerea acestui material din plastic (mai precis o bara) să fac o trimitere către ideea de a conserva amintirea si conștiința specifică timpului în care au avut loc diferite momente sau evenimente mai mult sau mai puțin importante. Toată lucrarea capăta si un caracter documentar deoarece relateaza întamplarile pe care orice persoana le poate avea de-a lungul timpului, întamplari ce pot influența negativ și conștiința acesteia.

Fotografiile sunt prezentate în dimensiunea 10,7cm x 8,8cm, dimensiune specifica hârtii fotografice pentru camerele Polaroid (100, 600 Land Camera, 1000, OneStep), întocmai pentru a ilustra așa numitele snapshot-uri (momente înghetate pe hârtie).

Tehnic
Elemente – bara auto de maxim 1,50 metri, sufe de plastic prin intermediul carora voi suspenda bara auto de tavan la o inaltime fata de podea de maxim 2 metri, fotografiile ce vor fi atasate exponatului in format 10,7cm x 8,8cm sau print total cu fotografiile respective (aranjate 4 cate, 4 de la stanga la dreapta, adica fiecare rand va avea 4 poze), lipici sau banda dubla adeziva pentru a prinde fotografiile de perete (optional bolduri si un ciocan pentru a le bate in perete putin), timp de lucru maxim 2 ore.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s